Prečo majú určité organizácie alebo ľudia masívne úspechy pri rovnakých podmienkach a iní nie? Prečo ľudia nasledujú určité značky a sú im lojálni a iné značky krachujú?
Pri zamýšľaní sa nad tým, prečo ľudia nasledujú iných ľudí, organizácie alebo určité značky, ma veľmi inšpiroval Simon Sinek a jeho koncept Start with why alebo Začnite s prečo. Ako je možné, že sa niektorým organizáciám alebo individualitám podarí uspieť v tak masívnom rozmere a iným vôbec? Ako je možné, že je Apple tak úspešný a inovatívny, keď sú tu podobné spoločnosti, ktoré majú veľký kapitál, fundovaných ľudí, skvelý trh, ale nedokážu uspieť v takom rozmere ako Apple? Vyzerá to tak, že v hre je ešte niečo viac. Simon Sinek objavil veľmi jednoduchý koncept toho, prečo sú určité organizácie a určití ľudia schopní inšpirovať masy a iní nie. Svoj koncept nazval pravidlo zlatého kruhu.
Prečo …..
WHAT/ČO: Každý podnik a organizácia na svete vie povedať, čo robia. To platí bez ohľadu na veľkosť organizácie, na odvetvie, v ktorom pôsobí alebo na hocičo iné. Každý veľmi ľahko popíše výrobok alebo službu, ktorú poskytuje.
HOW/AKO: Niektoré podniky a ľudia vedia aj AKO robia to , čo robia. Na základe „AKO“ odôvodňujú, ako sú od ostatných odlišní, čo majú iné alebo lepšie.
WHY/PREČO: Len málo ľudí a podnikov dokáže jasne formulovať PREČO robia to, ČO robia. A keď hovorím o PREČO, tak nemám na mysli peniaze- tie sú výsledkom. Slovom PREČO mám na mysli to , čo je vašim zámerom pri tejto práci, čo je vašim dôvodom a vašim presvedčením, čo chcete vo svete po sebe zanechať. PREČO váš podnik existuje a prečo ste sa rozhodli s tým začať? PREČO by to malo niekoho iného zaujímať a PREČO vstávate každé ráno z postele?